Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice"

Proiect finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

Programul Operațional Sectorial
Programul Operațional Sectorial
Programul Operațional Sectorial
Programul Operațional Sectorial

TRIS COMPANY SRL: Extinderea şi modernizarea capacităţii de producţie a articolelor de marochinărie

Beneficiar: SC TRIS COMPANY SRL

Titlu proiect: Extinderea şi modernizarea capacităţii de producţie a SC TRIS COMPANY SRL”

Domeniu de finanţare: DMI 1.1

Perioadă de implementare: 12 luni (5.09.2013 – 31.03.2014)

Valoare proiect: 
- valoare totală :1.222.087,22 lei
- valoare eligibilă: 976.620,21 lei
- asistenţa financiară nerambursabilă: 683.634,15 lei

Obiective: Dezvoltarea durabilă şi creşterea productivităţii societăţii, prin achiziţia de echipamente de înaltă tehnologie, precum şi creşterea calităţii produselor de marochinărie executate în societate.

Indicatori:
şapte active tangibile şi un activ intangibil achiziţionate;
- patru locuri de muncă nou create;
- 40 de locuri de muncă menţinute;
- creşterea cifrei de afaceri cu 25%.

TRIS COMPANY este o societate cu capital integral privat, înfiinţată în anul 1993, cu acţionariat român şi italian. Firma are ca principal obiect de activitate producerea şi comercializarea produselor de marochinărie. Mai exact produce genţi din piele naturală şi sintetică, la cele mai înalte standarde de calitate. În acest sens dispune de linii tehnologice structurate în fluxuri de fabricaţie echipate cu utilaje moderne, care satisfac cerinţele de performanţă şi securitate. Din anul 2007, firma este certificată pe sisteme de calitate, mediu şi OHSAS: ISO 9001:2001, OHSAS 18001:2004.

Utilajele performante, precum şi experienţa acumulată pe piaţa italiană în perioada 1993 - 1996 au făcut din TRIS un adevărat brand, înregistrat în ţară, dar şi în Europa. Clienţii firmei sunt societăţi din România în proporţie de 90%, iar diferenţa din Uniunea Europeană.

Au parteneriate durabile cu furnizori externi, circa 90% din materialele şi accesoriile pentru genţi fiind importate.

Principalul obiectiv al companiei este de a fi alături de nevoile clienţilor TRIS COMPANY. Departamentul de creaţie urmăreşte în permanenţă tendinţele modei şi aşteptările consumatorilor, iar producţia propriu-zisă se defineşte printr-un grad crescut de calitate. Cu aceste atu-uri ne, compania îşi propune să se extindă în viitorul apropiat pe pieţele care se învecinează cu România.

Cu proiectul „Extinderea şi modernizarea capacităţii de producţie a SC TRIS COMPANY SRL”, firma din Amara, specializată în fabricarea articolelor de marochinărie, a spart gheaţa în ceea ce priveşte accesarea fondurilor europene. Nevoia de utilaje performante şi de ultimă generaţie au stat la baza proiectului. „Eram în plin proces de dezvoltare şi din dorinţa şi necesitatea de a deveni competitivi pe piaţa  externă, în care ne doream să activăm, se impunea o investiţie care să ducă la creşterea competitivităţii, prin crearea de produse care să înmagazineze tehnologia de ultimă oră şi o valoare adăugată mare în produsul final”, spune Daniela Prosan, administratorul firmei care produce unele dintre cele mai frumoase genţi de damă de pe piaţă.

Investiţia, care a presupus achiziţionarea de tehnologie înaltă, nu putea fi realizată numai din fonduri proprii, aşa cum afirmă administratorul TRIS COMPANY, „accesarea Programului Operaţional de Competitivitate fiind foarte oportună”.

În derularea contractului cu finanţare europeană nerambursabilă, etapa cea mai dificilă a fost reprezentată de implementarea proiectului, „din cauza regulilor sticte impuse de proiect, precum menţinera locurilor de muncă, deoarece de la depunere şi până la semnarea proiectului, România a intrat în criza economică, acest lucru afectând mult societatea. Apoi a urmat lupta cu piaţa externă şi acceptarea noastră acolo. Din fericire, calitatea deosebită şi modelele produselor noastre au fost foarte apreciate”, îşi aminteşte Daniela Prosan.

Pentru a scrie şi a implementa cu succes un proiect european, administratorul TRIS a învăţat că trebuie să ţii cont de mai multe aspecte: „Să ai un consultant bun, să ai un plan, să îţi cunoşti bine nevoile şi capacităţile pentru a putea implementa fără probleme un proiect cu fonduri europene”

Înapoi

Abonaţi-vă la newsletter-ul nostru!

Email